Obec Divina

  • A+ | RSS | Mapa stránok
  • Úvod
  • Samospráva
  • Úradná tabuľa
  • Obec
  • Organizácie
  • Ako vybaviť
  • Kontakty
  • Kultúra a fotogaléria
  • Spoločenská kronika
  • Obecná knižnica Divina
  • Premeny obce
  • Farnosť Divina
Úvod » Samospráva » Hlavný kontrolór obce

Samospráva

  • Voľby do orgánov samosprávy obcí 2022
  • Certifikát za rok 2021
  • Starosta - Martin Fronc
  • Zástupca starostu obce
  • Hlavný kontrolór obce
  • Plány kontrolnej činnosti
  • Obecné zastupiteľstvo, komisie
  • Zamestnanci obce
  • Archív

Hlavný kontrolór obce

Mgr. Andrea Kormanová
 
Adresa: Divina 614, 013 31 Divina
Mail:  hlavny.kontrolor@divina.sk
 
tiež
           akormanova@accont.eu
 
 
 
Kontrolná činnosť
 
Všeobecné ustanovenia
Rozsah kontrolnej činnosti, pravidlá kontrolnej činnosti, úlohy hlavného kontrolóra stanovuje zákon č. 369/2004 Zb. z. zo 14. mája 2004, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 369/1990 Zb. z. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a zmien niektorých zákonov.
 
Za jeden z hlavných predpokladov pre vytváranie podmienok dobrej kontrolnej činnosti je i dodržiavanie § 4, odst. 3 zákona, ktorý ustanovuje: povinnosť obce, utvárať účinný systém kontroly, vytvárať vhodné organizačné, finančné, personálne a materiálne podmienky pre nezávislý výkon funkcie hlavného kontrolóra obce.
 
Funkcia hlavného kontrolóra obce, je zriaďovaná v súlade so zákonom č. 369/2004 Zb. z. v zmysle § 11, odst. 4, písm. j., rozsah pracovného úväzku určuje obec.
 
V zmysle § 18 zákona, hlavného kontrolóra volí a odvoláva obecné zastupiteľstvo, čo potvrdzuje svojím uznesením zo zasadnutia.
 
Hlavný kontrolór je zamestnancom obce a vzťahujú sa na neho všetky práva a povinnosti vedúceho zamestnanca podľa osobitného predpisu.
 
Hlavný kontrolór nesmie podnikať, vykonávať inú zárobkovú činnosť a byť členom riadiacich, kontrolných alebo dozorných orgánov právnických osôb, ktoré vykonávajú podnikateľskú činnosť, bez súhlasu obecného zastupiteľstva. Jeho funkcia je nezlučiteľná s funkciou poslanca obecného zastupiteľstva, starostu, člena orgánu právnickej osoby, ktorej zriaďovateľom je obec, alebo iného zamestnanca obce.
 
Rozsah kontrolnej činnosti stanovuje § 18 d) zákona č. 369/2004 Zb. z., z neho vyplýva povinnosť:
  • kontroly obce - v dodržiavaní zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce, ako aj s majetkom, ktorý obec užíva podľa osobitných predpisov, v zmysle zákona č. 278/1993 Zb. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov,
  • kontroly - všetkých príjmov, výdavkov a finančných operácii obecného úradu a jemu podriadených organizácií,
  • kontroly - vybavovania sťažností a petícií, v zmysle zákonov č. 152/1998 Zb. z. o sťažnostiach a č. 98/1990 Zb. z. a 242/1998 Zb. z. o petičnom práve,
  • kontroly - dodržiavania všeobecne právnych predpisov vrátane nariadení obce,
  • kontroly - dodržiavania interných predpisov obce,
  • kontroly - plnenia uznesení obecného zastupiteľstva.
 
Kontrolnej činnosti podľa zákona č. 369/2004 Zb. z. podliehajú:
  • obecný úrad,
  • rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou,
  • právnické osoby, v ktorých má obec majetkovú účasť a iné osoby, ktoré nakladajú s majetkom obce, alebo ktorým bol majetok obce prenechaný na užívanie, a to v rozsahu dotýkajúcom sa majetku,
  • osoby, ktorým boli poskytnuté z rozpočtu obce účelové dotácie alebo návratné finančné výpomoci, či nenávratné finančné výpomoci podľa osobitných predpisov v rozsahu nakladania s týmito prostriedkami.
 
Pravidlá kontrolnej činnosti stanovuje § 18, ods. e) zákona č. 369/2004 Zb. z. Hlavný kontrolór pri výkone svojej činnosti postupuje podľa pravidiel, ktoré ustanovuje zákon č. 502/2001 Zb. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite. Pravidlá o kontrolnej činnosti môže ustanoviť i obec prijatým uznesením.
 
Úlohy hlavného kontrolóra:
1. vykonávať kontrolnú činnosť v rozsahu ustanovení § 18 zákona č. 369/2004 Zb. z.,
2. predkladať obecnému zastupiteľstvu raz za šesť mesiacov - Návrh plánu kontrolnej činnosti na I. polrok a II. polrok, ktorý musí byť najneskôr 15 dní pred prerokovaním v zastupiteľstve zverejnený v obci spôsobom obvyklým,
3. vypracováva odborné stanoviská k návrhu rozpočtu obce a k návrhu záverečného účtu obce, pred jeho schválením v obecnom zastupiteľstve,
4. predkladá správy o výsledkoch kontroly obecného úradu,
5. predkladá obecnému zastupiteľstvu najmenej raz ročne správu o kontrolnej činnosti, a to do 60 dní po uplynutí kalendárneho roka,
6. spolupracuje so štátnymi orgánmi vo veciach kontroly hospodárenia s prostriedkami pridelených obci zo štátneho rozpočtu alebo zo štrukturálnych fondov Európskej únie,
7. vybavuje sťažnosti, ak tak ustanovuje osobitný zákon,
8. je povinný vykonať kontrolu, ak ho o to požiada obecné zastupiteľstvo.
 
 
 
 
 
kontrola.jpg
prev next

© 2022 Obec Divina
  • O stránke
  • Podmienky pre použitie
  • Prihlásiť